Conflictes no, gràcies!: programa d’educació emocional en el Centre Penitenciari de Ponent
Document Type
Working document
Abstract
En la recerca s’expliquen els resultats de la implementació d’un programa adreçat bàsicament al treball de la consciència emocional de l’intern penitenciari i la regulació d’aquesta consciència. El motiu és que en el plantejament teòric es parteix de les constatacions de molts autors que els programes que millor funcionen en la rehabilitació i tractament del delinqüent ingressat a presó són aquells que tenen en compte no només l’ambient del delinqüent, la seva família, la seva educació escolar i formativa a nivell laboral sinó també l’estudi del seus sentiments i de manera clau la seva cognició, el seu raonament, la seva comprensió i també els seus valors.És per això que els programes eficaços semblen ser aquells que inclouen tècniques adreçades a millorar les habilitats de raonament, la empatia, l’avaluació de les conseqüències de la seva conducta envers els altres i sobre ells mateixos, la reflexió abans de l’acció, les seves habilitats per a la resolució de problemes i també en moltes ocasions les pròpies habilitats socials poc desenvolupades.
Els resultats obtinguts analitzen les dades referents a l’impacte de la intervenció envers els interns i de manera específica envers la seva conducta.
En esta investigación se explican los resultados de la implementación de un programa dirigido básicamente al trabajo de la conciencia emocional del interno penitenciario y la regulación de esta conciencia. El motivo es que en el planteamiento teórico se parte de las constataciones de muchos autores de que los programas que funcionan mejor en la rehabilitación y tratamiento del delincuente ingresado en prisión son aquellos que tienen en cuenta el estudio de sus sentimientos, cognición, razonamiento y comprensión, así como sus valores. Los resultados obtenidos analizan los datos referentes al impacto de la intervención sobre los internos y, específicamente, sobre su conducta.
The aim of the Emotional education program is to improve and regulate the emotional consciousness of the inmate. Many authors consider that the programs with best results in delinquents’ treatment and rehabilitation are those that address their feelings, cognition, reasoning and comprehension, as well as their values. The results of this research include the analysis of the impact of the intervention on the inmates and, more specifically, on their behaviour.
Author
Language
Català
Publisher
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especilitzada (Catalunya)
Publication date
2008Is part of
Repositori del Departament de Justícia
Subjects and keywords
Delinqüents--Rehabilitació
Presos -- Educació -- Catalunya
Tractament penitenciari -- Catalunya
36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances
Extension
170 p.
Documents to download
570.3Kb
This item appears in the following Collection(s)
- Investigacions [318]
Rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i el Centre i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i el Centre i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Reflexions metodològiques dels educadors socials de centres penitenciaris entorn de l’atenció individualitzada
Comunitat d'Educadors socials de centres penitenciaris (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2009-11)Tot comença quan, en una de les primeres reunions presencials de la recent estrenada comunitat d'educadors i educadores socials de centres penitenciaris de Catalunya, a mitjan any 2007, es crea un fòrum ... -
Escola i presó a Catalunya: Una radiografia del dret a l’educació a les presons catalanes
Esteban Miralles, Arnau (Repositori del Departament de Justícia, 2021-11-03)El dret a l’educació al llarg de la vida és un dret fonamental recollit a la Constitució espanyola. Així, si tenim en compte que la pena privativa de llibertat no pot, per imperatiu constitucional, ... -
Validesa predictiva de l’entrevista per competències en una mostra d’educadors i educadores socials de centres de justícia juvenil a Catalunya
Alarcón Romero, Ma Lourdes; Benítez Comas, Tura; Martínez-Catena, Ana; Molina Justícia, Patrícia; Sentís Leris, Mireia (Repositori del Departament de Justícia, 2021-03-05)L’entrevista per competències és l’eina principal d’avaluació i selecció a la Unitat Tècnica de Selecció (UTS). La selecció d’educadors i educadores socials als centres educatius de justícia juvenil ...