Conflictes no, gràcies!: programa d’educació emocional en el Centre Penitenciari de Ponent
Document Type
Working document
Abstract
En la recerca s’expliquen els resultats de la implementació d’un programa adreçat bàsicament al treball de la consciència emocional de l’intern penitenciari i la regulació d’aquesta consciència. El motiu és que en el plantejament teòric es parteix de les constatacions de molts autors que els programes que millor funcionen en la rehabilitació i tractament del delinqüent ingressat a presó són aquells que tenen en compte no només l’ambient del delinqüent, la seva família, la seva educació escolar i formativa a nivell laboral sinó també l’estudi del seus sentiments i de manera clau la seva cognició, el seu raonament, la seva comprensió i també els seus valors.És per això que els programes eficaços semblen ser aquells que inclouen tècniques adreçades a millorar les habilitats de raonament, la empatia, l’avaluació de les conseqüències de la seva conducta envers els altres i sobre ells mateixos, la reflexió abans de l’acció, les seves habilitats per a la resolució de problemes i també en moltes ocasions les pròpies habilitats socials poc desenvolupades.
Els resultats obtinguts analitzen les dades referents a l’impacte de la intervenció envers els interns i de manera específica envers la seva conducta.
En esta investigación se explican los resultados de la implementación de un programa dirigido básicamente al trabajo de la conciencia emocional del interno penitenciario y la regulación de esta conciencia. El motivo es que en el planteamiento teórico se parte de las constataciones de muchos autores de que los programas que funcionan mejor en la rehabilitación y tratamiento del delincuente ingresado en prisión son aquellos que tienen en cuenta el estudio de sus sentimientos, cognición, razonamiento y comprensión, así como sus valores. Los resultados obtenidos analizan los datos referentes al impacto de la intervención sobre los internos y, específicamente, sobre su conducta.
The aim of the Emotional education program is to improve and regulate the emotional consciousness of the inmate. Many authors consider that the programs with best results in delinquents’ treatment and rehabilitation are those that address their feelings, cognition, reasoning and comprehension, as well as their values. The results of this research include the analysis of the impact of the intervention on the inmates and, more specifically, on their behaviour.
Author
Language
Catalan
Publisher
Àrea d'Investigació i Formació en Execució Penal (CEJFE)
Publication date
2008Extension
170 p.
Is part of
Repositori del Departament de Justícia
Subject (LEMAC)
Documents to download
570.3Kb
This item appears in the following Collection(s)
- Investigacions [328]
Rights
Reconeixement-no comercial-no obra derivada
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Avaluació dels programes de violència general als centres penitenciaris (Sessió d'investigació, 30 de maig de 2023)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2023-06-01)Aquesta jornada es va plantejar com una avaluació de política pública, en la qual es va presentar el treball que s’està fent als centres penitenciaris de Catalunya per modificar les conductes violentes ...Programa: 9.30 h: Inauguració: Brigit Blàzquez Guàrdia, subdirectora general de Programes de Rehabilitació i Sanitat i Encarna Bodelón González, directora del CEJFE. 9.45 h: Presentació de la recerca ... -
Programa d’educació emocional en l’àmbit penitenciari: les competències personals
Comunitat d'Educadors socials de centres penitenciaris (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2010-02)Al llarg de la història educativa i tractamental, s'ha donat molta importància als desenvolupaments cognitius sense tenir en compte el desenvolupament emocional. Autors com Gardner o Goleman van donar ... -
Programa d’educació emocional en l’àmbit penitenciari: les competències socials
Comunitat d'Educadors socials de centres penitenciaris (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2011-03)Al llarg de la història educativa i tractamental, s'ha donat molta importància als desenvolupaments cognitius sense tenir en compte el desenvolupament emocional. Autors com Gardner o Goleman van donar ...