La importància de la formació dels funcionaris en el desenvolupament de les pràctiques als centres penitenciaris (6 d'abril de 2011)


Document Type
Object of conference
Document version
Published version
Abstract
Aquesta jornada és la primera trobada dels membres de
l’Associació d’Aprenentatge “Teaching, learning, training:
behind the iron of prison” del Projecte europeu Grundtvig.
Aquesta jornada és important per adquirir una visió més
àmplia del món penitenciari, que vagi més enllà de la
pròpia realitat.
L’objectiu és oferir una base teòrica sobre les diferents
classificacions de grau de tractament dels interns que es
fan als centres penitenciaris d’arreu del món i sobre els
tipus de tractament que s’hi donen. El doctor Péter
Ruzsonyi, que ha desenvolupat el seu treball entorn de la
pedagogia criminal, hi contribuirà amb la seva experiència,
després d’haver fet un estudi de camp en 48 institucions
penitenciàries de 22 països.
Des dels diferents sectors professionals que treballen en
una presó s’ha de promoure el conjunt d’accions que poden
dur l’intern a la seva rehabilitació i reintegració social. Per
aconseguir-ho els professionals necessiten certes eines
educatives i pautes funcionals, les quals seran exposades i
valorades pels mateixos professionals formadors, que
treballen a les àrees de règim i educació.
Així doncs, l’objectiu principal d’aquesta jornada és
exposar la intervenció educativa que s’ofereix en un centre
penitenciari, tant des de l’àrea de tractament com des de la
d’interior. La reflexió a què es vol donar peu és evident:
l’acostament de les dues posicions per fer una tasca
comuna.
Note
Jornada de Docents als Centres Penitenciaris
Author
Language
Catalan
Publisher
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE)
Publication date
2011-04-06Extension
2 documents
Collection
Programa Compartim
Is part of
Repositori del Departament de Justícia
Subject (LEMAC)
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Reconeixement-no comercial-no obra derivada
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Estrangers en centres penitenciaris (Sessió d'investigació, 18 d'octubre de 2011)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2012-03-05)Les dues investigacions que presentem a continuació exposen els resultats obtinguts respecte la realitat i situació dels estrangers a les presons catalanes. Ambdós estudis s’han dut a terme per l’Àrea ...Programa: 17.00 h Presentació de la sessió a càrrec de Josep Xavier Hernández i Moreno, director del Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada i Ramon Parés Gallés director de Serveis ... -
La inserció laboral dels ex-interns dels centres penitenciaris de Catalunya
De Alós-Moner Vila, Ramón; Fernando, Esteban; Jódar Martínez, Pere; Miguélez Lobo, Fausto; Alcaide Lozano, Vanessa; López Roldán, Pedro (Repositori del Departament de Justícia, 2011)L’estudi parteix d’un repàs de la literatura, 11 entrevistes a experts, 25 a ex-interns o interns i l’anàlisi de dades sòcio-demogràfiques, penitenciàries i d’activitats d’inserció i trajectòria laboral ...El estudio analiza –a partir de datos de la Seguridad Social- el impacto del trabajo productivo y la formación profesional en la inserción laboral de los exinternos de nacionalidad española que, en ...The study analyzes the impact of work and training inside Catalan prisons on employability of ex inmates. The sample was composed by inmates that were released between 2004 and 2007 -
Curs col·laboratiu Excavació permanent. Mecanisme d'aprenentatge al voltant de les paraules i els valors ètics a centres penitenciaris (novembre de 2017)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (2017-11)Es tracta d’una metodologia original i dinàmica, aplicable a qualsevol programa de tractament dels que duem a terme als centres penitenciaris. Excavació permanent és un mecanisme pedagògic al voltant ...