Eficàcia del RisCanvi Complet en la predicció del trencament de permís de sortida
Document Type
Working document
Abstract
Els permisos de sortida són un instrument d’intervenció penitenciària que s’utilitzen per a la reinserció i rehabilitació dels interns. El poder pronosticar amb la major eficàcia predictiva possible la probabilitat de trencament futur d’un permís representa una estimable ajuda per als tècnics penitenciaris.
Aquest estudi pretén determinar l’efectivitat i la capacitat predictiva de l’escala de trencament de condemna del protocol RisCanvi-C. I es fa mitjançat la metodologia del cas-control amb una mostra total de 338 casos. Dels 43 factors de risc analitzats que conté el RisCanvi, els principals que es relacionen significativament amb el trencament de permisos de sortida són: a) història de violència prèvia, b) expedients disciplinaris, c) absència de plans de futur, d) falta de recursos econòmics i e) falta de suport familiar.
L’eficàcia de l’escala de «risc de trencament» del RisCanvi-C aplicada prèviament a la concessió dels permisos, segons la comparació entre els nivells de risc «alt» i «mitjà/baix», mostra una Sensibilitat del 49,3% i una Especificitat del 77,6% amb un Odds Ràtio de 3,36.
El model de regressió logística amb la combinació dels factors de risc que configuren aquesta escala va classificar correctament el 69,9% dels casos i va mostrar una capacitat predictiva moderada (AUC=0,738), mentre que el model de regressió amb tots els factors relacionats amb el trencament va classificar correctament el 73,5% dels casos mostrant una capacitat predictiva alta (AUC=0,793).
Per millorar la predicció i la prevenció s’hauria d’actualitzar la combinació dels factors de risc que configuren en l’actualitat l’escala de trencament del protocol RisCanvi-C.
Author
Language
Català
Publisher
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Publication date
2017Subjects and keywords
Presons
Tractament penitenciari
Reincidència
Presos -- Permisos de sortida
343 - Dret penal. Delictes
Extension
88 p.
Documents to download
1.707Mb
This item appears in the following Collection(s)
- Investigacions [318]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Eficàcia predictiva de l’HCR-20 i del PCL:SV en contexts institucionals
Arbach, Karin; Andrés Pueyo, Antonio (Repositori del Departament de Justícia, 2008)L’estudi es dirigeix a avaluar la capacitat predictiva sobre la violència dels instruments de judici clínic estructurat, amb una metodologia que aporti resultats comparables a estudis de l’àmbit ...El estudio se dirige a evaluar la capacidad predictiva sobre la violencia de los instrumentos de juicio clínico estructurado, con una metodología que aporte resultados comparables a estudios de ámbito ...The aim of this project is to evaluate the predictive capacity of the structured clinical judgement instruments, using a methodology that allows the comparison of results internationally. The HCR-20 and ... -
Estudio de las variables presentes en los penados por delitos de conducción bajo los efectos del alcohol (contra la seguridad vial)
Monras Arnau, Miquel; Aparicio Aparicio, Angela; Lopez Ortiz, Jose Antonio; Pons Ezquerra, Irene (Repositori del Departament de Justícia, 2010)El estudio se ha centrado en conocer las diferencias en los perfiles de los penados en prisión por delitos de conducción y sus diferencias respecto con la población penitenciaria ordinaria. Se ha querido ...The study has focused on discovering the differences in the profiles of convicts in prison for driving offences and their differences from the ordinary prison population. The aim was to find out the ... -
Descripció del programa d’intervenció amb interns per delictes contra la seguretat viària
Herraiz Gonzalo, Félix (Repositori del Departament de Justícia, 2010)Com a conseqüència dels canvis legislatius introduïts en el Codi penal i l’augment de la població penitenciària per delictes contra la seguretat de trànsit, s’ha elaborat i implementat el programa CONTE ...As a consequence of the changes introduced into the Penal Code and the increase in the prison population for road safety offences, the CONTE (dangerous driving) programme has been drafted and implemented ...Como consecuencia de los cambios introducidos en el Código Penal y el aumento de población penitenciaria por delitos contra la seguridad del tráfico, se ha elaborado e implementado el programa CONTE ...