Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorCentre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.contributor.authorLuna González, Esther
dc.contributor.authorMonllaó Manzanares, Elena
dc.contributor.authorPalou Julián, Berta
dc.contributor.authorPanchón Iglesias, Carme
dc.contributor.authorSandín Esteban, Mª Paz
dc.contributor.authorTapias Jaén, Miquel Àngel
dc.date.accessioned2023-03-27T12:37:34Z
dc.date.available2023-03-27T12:37:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14226/327
dc.description.abstractL'aprenentatge servei (ApS) és una metodologia que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb la realització de tasques de servei a la comunitat. La recerca que es presenta té com a objectiu validar aquesta metodologia en el treball amb joves infractors que compleixen mesures de medi obert per a la millora de la convivència i la cohesió social a partir d'una experiència pilot. Per això es realitza una investigació avaluativa participativa en la qual prenen part tècnics de l'equip de medi obert 3 de Barcelona, agents del territori de Manresa -municipi on té lloc la investigació- i professorat investigador de la Universitat de Barcelona. La mostra de l'estudi són sis joves marroquins que presenten dificultats en la seva integració en tant que necessiten trobar un "sentit a la seva vida". Aquests joves es distribueixen en dos projectes d'aprenentatge servei: a) 3 joves participen d'un projecte d'ApS on han de ser els formadors d'un curs de cultura marroquina; b) altres 3 joves s'impliquen en un projecte amb la Fundació Ampans (de diversitat funcional) amb la finalitat de ser entrenadors de futbol d'aquests joves. Les estratègies de recollida d'informació són moltes i totes de tall qualitatiu amb l'objectiu de recopilar evidències de tot el procés investigador. Es realitza una anàlisi minuciosa de tota la informació recollida donant resultats molt enriquidors per al treball en medi obert a justícia juvenil i així crear llaços a la comunitat i teixir una xarxa de treball comunitària.
dc.format183 p.
dc.languagecat
dc.publisherCentre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.relation.ispartofRepositori del Departament de Justíciaca
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subjectJustícia juvenil -- Catalunya
dc.subjectDelinqüents juvenils -- Educació -- Catalunya
dc.subjectDelinqüència juvenil
dc.subject343 - Dret penal. Delictes
dc.titleL’aprenentatge servei com a innovació metodològica a medi obert
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaper


Fitxers en aquest element

Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element