Reflexions metodològiques dels educadors socials de centres penitenciaris entorn de l’atenció individualitzada
Document Type
Working document
Abstract
Tot comença quan, en una de les primeres reunions presencials de la recent estrenada comunitat d'educadors i educadores socials de centres penitenciaris de Catalunya, a mitjan any 2007, es crea un fòrum de debat dedicat al tema de l'atenció individualitzada, que sovint s'identifica amb una de les funcions que tradicionalment tenim assignada, la tutorial.
Fruit d'aquests debats va sorgir la idea d'elaborar un model d'entrevista inicial que ens sigui una eina útil per als educadors i educadores. També es van obrir nous àmbits de debat i de concreció respecte de quines eines utilitzem per fer el seguiment dels interns i quina informació ens és útil i significativa per, posteriorment, canalitzar-la als diferents òrgans que ens demanen informació.Un altre pas que es va fer va ser posar en comú els informes que elaborem i treballar conjuntament per determinar quin hauria de ser l'informe-tipus dels educadors socials a presons.
De l'anàlisi de la informació recollida, de les reflexions i aportacions dels educadors i educadores socials a la plataforma, i a partir de pensar i repensar les nostres pràctiques, sorgeix aquesta proposta que us presentem. Pretén ser una proposta
metodològica, que doni respostes a alguns dels interrogants plantejats i aporti un valor afegit a les nostres actuacions i especificitat a la nostra tasca educativa i social
Note
Productes de coneixement
Language
Català
Publisher
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Publication date
2009-11Collection
Programa Compartim
Is part of
Repositori del Departament de Justícia
Subjects and keywords
Presos -- Entrevistes
Treball social amb delinqüents
36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances
Extension
64 p.
Documents to download
This item appears in the following Collection(s)
- Publicacions [94]
Rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Related Items
Displaying related items by Title and Subject.
-
Conflictes no, gràcies!: programa d’educació emocional en el Centre Penitenciari de Ponent
Filella Guiu, Gemma, 1966-; Soldevila Benet, Anna; Franco Bergua, Lluís; Cabello Cuenca, Enric; Morell Díaz, Aurora (Repositori del Departament de Justícia, 2008)En la recerca s’expliquen els resultats de la implementació d’un programa adreçat bàsicament al treball de la consciència emocional de l’intern penitenciari i la regulació d’aquesta consciència. El motiu ...En esta investigación se explican los resultados de la implementación de un programa dirigido básicamente al trabajo de la conciencia emocional del interno penitenciario y la regulación de esta conciencia. ...The aim of the Emotional education program is to improve and regulate the emotional consciousness of the inmate. Many authors consider that the programs with best results in delinquents’ treatment and ... -
Validesa predictiva de l’entrevista per competències en una mostra d’educadors i educadores socials de centres de justícia juvenil a Catalunya
Alarcón Romero, Ma Lourdes; Benítez Comas, Tura; Martínez-Catena, Ana; Molina Justícia, Patrícia; Sentís Leris, Mireia (Repositori del Departament de Justícia, 2021-03-05)L’entrevista per competències és l’eina principal d’avaluació i selecció a la Unitat Tècnica de Selecció (UTS). La selecció d’educadors i educadores socials als centres educatius de justícia juvenil ... -
Les implicacions psico-socials del Model de Participació i Convivència en un mòdul residencial d’un centre penitenciari: diferents mirades
Llorach i Segalà, Marta (Repositori del Departament de Justícia, 2020-10-20)El propòsit de la investigació és apropar una realitat concreta d’un centre penitenciari a través de l’àmbit de la investigació social. La recerca té com objectius analitzar el procés d’implementació ...