Mostrant els elements 1-20 de 94
-
A pols. Creació artística des de les presons catalanes
(Repositori del Departament de Justícia, 2013-12)A pols. Creació artística des de les presons catalanes reflecteix les formes que prenen l’expressió artística i la creativitat en una situació extrema de privació de llibertat. L’exposició mostra el ... -
Agents de salut a l’àmbit penitenciari
(Repositori del Departament de Justícia, 2011-03)Actualment el grup d’Addiccions veu la necessitat de seguir abordant el consum de drogues als nostres centres des de l’educació per a la salut i la reducció de danys, però també des de la capacitació ... -
Anàlisi d’ús de TIC al Servei Territorial de Tarragona
(Repositori del Departament de Justícia, 2012-12)Aquest document és un resum del procés d’anàlisi de l’ús de les TIC al Servei Territorial de Justícia de Tarragona que es va realitzar del 20 de juny al 17 de juliol del 2013. L’objectiu d’aquest ... -
Anàlisi i revisió de la pràctica professional a mediació penal juvenil
(Repositori del Departament de Justícia, 2013-11)En el moment de definir el projecte de treball de la CoP, es proposa fer una formació més específica sobre marcs teòrics de referència, metodologies i tècniques. En els dos primers mesos de treball, ... -
Anàlisi tècnica de la gestió de conflictes a Justícia
(Repositori del Departament de Justícia, 2012-11)Des de l'any 2006 que va engegar la CoP de Mediació penal juvenil fins ara, les mediadores sempre han estat un col·lectiu que volia cercar noves fronteres. Tot i que els primers anys no enteníem gaire ... -
Aprenentatge creatiu mitjançant jocs i joguines
(Repositori del Departament de Justícia, 2011-12)A l'àmbit penitenciari hi ha força temps lliure i sovint s'omple jugant. Futbol, dòmino, escacs o parxís són alguns dels jocs que més es practiquen a les presons. D'altra banda, i més concretament als ... -
Avaluació del programa d’acompanyament a judici: instruments i primeres aproximacions estadístiques
(Repositori del Departament de Justícia, 2010-11)Estudi que mitjançant enquestes d’opinió avalua el programa d’acompanyament a judici elaborat per les oficines d’atenció a la víctima del delicte (OAVD) per tal esbrinar el nivell de satisfacció de les ... -
Avaluació I, de les condicions i processos de medi obert : Desenvolupament del capítol 9 del Projecte tècnic de medi obert
(2015-02)Els professionals adscrits als diferents equips de medi obert de Catalunya formem un col·lectiu amb unes característiques específiques. D’acord amb l’estadística bàsica de justícia juvenil, l’any 2014, ... -
Banc de tècniques psicològiques per intervenir en el medi penitenciari
(Repositori del Departament de Justícia, 2008-11)Quan la Generalitat de Catalunya va assumir la gestió dels centres penitenciaris, l’any 1984, es va dur a terme un esforç tècnic important per aplicar programes de tractament que, des de la perspectiva ... -
Biblioteques judicials: carta de serveis
(Repositori del Departament de Justícia, 2008-10-28)Membres del GT: - Ivet Adell - Lorena Entralla - Janina Jurado - Mònica Leida - Ana Mocé -
Breu història de les referents de gènere dels centres penitenciaris de Catalunya: 2009-2020
(Repositori del Departament de Justícia, 2020)Les Referents de Gènere són professionals de diverses àrees integrades en l'estructura orgànica dels Centres Penitenciaris que vetllen perquè la perspectiva de gènere sigui present a tot l'àmbit. -
Causes dels incompliments i estratègies per fomentar la responsabilització dels menors i evitar l’incompliment de les mesures judicials
(Repositori del Departament de Justícia, 2009-11)Al llarg dels darrers mesos i comptant amb la participació dels membres del grup d’entusiastes de la comunitat de pràctica i gestió del coneixement de Medi Obert, s’ha realitzat un treball d’aprofundiment ... -
Codi ètic de l'Equip d'Assessorament Tècnic Civil en l'Àmbit de Família
(Repositori del Departament de Justícia, 2022-10)El Codi Ètic és una eina que recull els aspectes ètics que han d’orientar la conducta i les actuacions dels professionals d’una organització i que es desprenen de la seva missió i valors. -
Consideracions a tenir en compte en les peticions d’accés a la documentació judicial per part de persones privades
(Repositori del Departament de Justícia, 2013-07-31)El règim d’accés de persones privades a la documentació, informació o dades, generada pels poders públics, en general, i per l’Administració de justícia, en particular, està actualment dispers en principis ... -
Crear vincles. Com desenvolupar llaços de treball
(Repositori del Departament de Justícia, 2014-12)Aquest treball és un recull de propostes amb el vistiplau de les entitats i associacions que s’hi citen, el qual té per objecte oferir als monitors més eines i més solucions per a qualsevol iniciativa ... -
Desenvolupament de la creativitat
(Repositori del Departament de Justícia, 2009-11)Objectius generals - Reflexionar sobre el concepte de creativitat i el seu procés. - Treballar experiències d’experts relacionades amb processos creatius. Objectius específics - Situar les teories ... -
Dinamització de l’handbol als centres penitenciaris
(Repositori del Departament de Justícia, 2013-03)L’objectiu d’aquest curs i d’aquesta síntesi i petit recull sobre l’handbol és simplement apropar als tècnics d’esports i altres professionals dels diferents centres, l’essència, les normes i el ... -
Dinamització del voleibol als centres penitenciaris
(Repositori del Departament de Justícia, 2016-07)El treball que es presenta a continuació és una aproximació pràctica al voleibol des d’un vessant educatiu i formatiu que hauria de permetre a tots els tècnics esportius introduir, planificar, dirigir ... -
Edició de vídeo
(Repositori del Departament de Justícia, 2010-02)Aquest manual és el resultat d’una demanda constant dels monitors. La voluntat de tenir més recursos per millorar la feina del dia a dia va comportar elaborar durant l’any 2009 petits manuals relacionats ... -
Eines de suport per a l’educador social en el Programa d’educació emocional
(Repositori del Departament de Justícia, 2011-03)L’any 2009 es va presentar la primera part del Programa d’educació emocional, aquell que abordava les competències personals (autoconeixement, autoestima, identificació d’emocions...). Amb la creació ...