Mostrar el registro sencillo del ítem
VI Jornada Punt TIC i Presó. Créixer amb robots: experiències socioeducatives amb robòtica i programació (4 de juny de 2015)
dc.contributor.author | Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) | |
dc.date.accessioned | 2024-11-22T19:16:25Z | |
dc.date.available | 2024-11-22T19:16:25Z | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14226/1826 | |
dc.description | VI Jornada Punt TIC i Presó | ca |
dc.description.abstract | Què pensem quan pensem en robots? En una societat cada vegada més automatitzada i tecnificada, podem trobar exemples de robòtica a tot arreu. Petits mecanismes que automatitzen tasques, realitzen processos i ens faciliten la vida... si sabem com fer-los servir! Al mercat hi trobem una gran varietat de productes que podem fer servir en un context educatiu i que garanteixen una experiència molt enriquidora. Des de lots d'iniciació, com els Ollo Bug de Robotis o l'Arduino Starter Kit, fins a programes que ens introdueixen a la programació de manera visual, com l'Scratch, tenim una gran diversitat de maneres agradables i lúdiques d'entendre millor la realitat que ens envolta i com funcionen les coses. Quan parlem de robòtica parlem no només d’acostar-nos a aquests automatismes, sinó d’entendre com estan fets i programats. La robòtica educativa és una activitat que resulta molt apropiada per als joves, i també per a les persones adultes. Organitzar-se en equip, adoptar diferents rols i intercanviar-los, negociar... són algunes de les habilitats socials que es desenvolupen en aquesta mena de projectes. Amb la construcció, el muntatge i la creació de robots, els participants fan ús de la lògica, les destreses manuals, la creativitat, el càlcul, la planificació, la concepció espacial, la precisió i, en resum, d’una llarga llista d’habilitats. En definitiva, la robòtica ajuda a aprendre de resoldre problemes i ens fa créixer en tots els sentits: ampliar els coneixements, desenvolupar noves competències digitals i col·laborar. La Jornada pretén donar a conèixer algunes experiències que s’estan duent a terme en el camp educatiu i reflexionar sobre les possibilitats que obren en l’àmbit socioeducatiu de les presons. | ca |
dc.format.extent | 3 enregistraments de vídeo | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE) | ca |
dc.relation | 1. Possibilitats de la robòtica educativa. Frank Sabaté - presentació | ca |
dc.relation | 2. Mural de postITs resultat de la dinàmica | ca |
dc.relation.ispartof | Repositori del Departament de Justícia | ca |
dc.relation.ispartofseries | Programa Compartim | |
dc.relation.uri | http://www.slideshare.net/justicia/possibilitats-de-la-robtica-educativa-frank-sabat | ca |
dc.relation.uri | http://linoit.com/users/punttic/canvases/Robo-tic-i-preso | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights | Reconeixement-no comercial-no obra derivada | ca |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | VI Jornada Punt TIC i Presó. Créixer amb robots: experiències socioeducatives amb robòtica i programació (4 de juny de 2015) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/video | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Tecnologia de la informació | ca |
dc.subject.lemac | Dinàmica de grups | ca |
dc.subject.lemac | Presons -- Catalunya | ca |
dc.subject.lemac | Robòtica | ca |
dc.subject.lemac | Innovacions tecnològiques | ca |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Materials audiovisuals [149]