dc.contributor.author | Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) | |
dc.date.accessioned | 2024-11-22T19:16:25Z | |
dc.date.available | 2024-11-22T19:16:25Z | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14226/1826 | |
dc.description | VI Jornada Punt TIC i Presó | ca |
dc.description.abstract | Què pensem quan pensem en robots?
En una societat cada vegada més automatitzada i
tecnificada, podem trobar exemples de robòtica a tot arreu.
Petits mecanismes que automatitzen tasques, realitzen
processos i ens faciliten la vida... si sabem com fer-los
servir!
Al mercat hi trobem una gran varietat de productes que
podem fer servir en un context educatiu i que garanteixen
una experiència molt enriquidora. Des de lots d'iniciació,
com els Ollo Bug de Robotis o l'Arduino Starter Kit, fins a
programes que ens introdueixen a la programació de
manera visual, com l'Scratch, tenim una gran diversitat de
maneres agradables i lúdiques d'entendre millor la realitat
que ens envolta i com funcionen les coses.
Quan parlem de robòtica parlem no només d’acostar-nos
a aquests automatismes, sinó d’entendre com estan fets i
programats. La robòtica educativa és una activitat que
resulta molt apropiada per als joves, i també per a les
persones adultes. Organitzar-se en equip, adoptar diferents
rols i intercanviar-los, negociar... són algunes de les
habilitats socials que es desenvolupen en aquesta mena de
projectes.
Amb la construcció, el muntatge i la creació de robots, els
participants fan ús de la lògica, les destreses manuals, la
creativitat, el càlcul, la planificació, la concepció espacial, la
precisió i, en resum, d’una llarga llista d’habilitats. En
definitiva, la robòtica ajuda a aprendre de resoldre
problemes i ens fa créixer en tots els sentits: ampliar els
coneixements, desenvolupar noves competències digitals i
col·laborar.
La Jornada pretén donar a conèixer algunes
experiències que s’estan duent a terme en el camp
educatiu i reflexionar sobre les possibilitats que obren en
l’àmbit socioeducatiu de les presons. | ca |
dc.format.extent | 3 enregistraments de vídeo | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE) | ca |
dc.relation | 1. Possibilitats de la robòtica educativa. Frank Sabaté - presentació | ca |
dc.relation | 2. Mural de postITs resultat de la dinàmica | ca |
dc.relation.ispartof | Repositori del Departament de Justícia | ca |
dc.relation.ispartofseries | Programa Compartim | |
dc.relation.uri | http://www.slideshare.net/justicia/possibilitats-de-la-robtica-educativa-frank-sabat | ca |
dc.relation.uri | http://linoit.com/users/punttic/canvases/Robo-tic-i-preso | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights | Reconeixement-no comercial-no obra derivada | ca |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | VI Jornada Punt TIC i Presó. Créixer amb robots: experiències socioeducatives amb robòtica i programació (4 de juny de 2015) | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/video | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.subject.lemac | Tecnologia de la informació | ca |
dc.subject.lemac | Dinàmica de grups | ca |
dc.subject.lemac | Presons -- Catalunya | ca |
dc.subject.lemac | Robòtica | ca |
dc.subject.lemac | Innovacions tecnològiques | ca |