Show simple item record

dc.contributor.authorCentre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.date.accessioned2024-11-22T19:16:25Z
dc.date.available2024-11-22T19:16:25Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14226/1826
dc.descriptionVI Jornada Punt TIC i Presóca
dc.description.abstractQuè pensem quan pensem en robots? En una societat cada vegada més automatitzada i tecnificada, podem trobar exemples de robòtica a tot arreu. Petits mecanismes que automatitzen tasques, realitzen processos i ens faciliten la vida... si sabem com fer-los servir! Al mercat hi trobem una gran varietat de productes que podem fer servir en un context educatiu i que garanteixen una experiència molt enriquidora. Des de lots d'iniciació, com els Ollo Bug de Robotis o l'Arduino Starter Kit, fins a programes que ens introdueixen a la programació de manera visual, com l'Scratch, tenim una gran diversitat de maneres agradables i lúdiques d'entendre millor la realitat que ens envolta i com funcionen les coses. Quan parlem de robòtica parlem no només d’acostar-nos a aquests automatismes, sinó d’entendre com estan fets i programats. La robòtica educativa és una activitat que resulta molt apropiada per als joves, i també per a les persones adultes. Organitzar-se en equip, adoptar diferents rols i intercanviar-los, negociar... són algunes de les habilitats socials que es desenvolupen en aquesta mena de projectes. Amb la construcció, el muntatge i la creació de robots, els participants fan ús de la lògica, les destreses manuals, la creativitat, el càlcul, la planificació, la concepció espacial, la precisió i, en resum, d’una llarga llista d’habilitats. En definitiva, la robòtica ajuda a aprendre de resoldre problemes i ens fa créixer en tots els sentits: ampliar els coneixements, desenvolupar noves competències digitals i col·laborar. La Jornada pretén donar a conèixer algunes experiències que s’estan duent a terme en el camp educatiu i reflexionar sobre les possibilitats que obren en l’àmbit socioeducatiu de les presons.ca
dc.format.extent3 enregistraments de vídeoca
dc.language.isocatca
dc.publisherCentre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE)ca
dc.relation1. Possibilitats de la robòtica educativa. Frank Sabaté - presentacióca
dc.relation2. Mural de postITs resultat de la dinàmicaca
dc.relation.ispartofRepositori del Departament de Justíciaca
dc.relation.ispartofseriesPrograma Compartim
dc.relation.urihttp://www.slideshare.net/justicia/possibilitats-de-la-robtica-educativa-frank-sabatca
dc.relation.urihttp://linoit.com/users/punttic/canvases/Robo-tic-i-presoca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rightsReconeixement-no comercial-no obra derivadaca
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleVI Jornada Punt TIC i Presó. Créixer amb robots: experiències socioeducatives amb robòtica i programació (4 de juny de 2015)ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/videoca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.lemacTecnologia de la informacióca
dc.subject.lemacDinàmica de grupsca
dc.subject.lemacPresons -- Catalunyaca
dc.subject.lemacRobòticaca
dc.subject.lemacInnovacions tecnològiquesca


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/