I Jornada de Qualitat de l'Atenció Ciutadana. La veu de la ciutadania, una oportunitat per a la millora del servei (12 de febrer de 2015)
Tipo de documento
Vídeo
Resumen
La gestió de qualitat en el sector públic està relacionada amb
les polítiques transformadores i modernitzadores de les
administracions públiques basades en la millora contínua i
l’aprenentatge a les organitzacions. Però, a més, en un
moment en què la regeneració democràtica, les polítiques de
transparència i el bon govern són una obligació i un
compromís inajornable, l’usuari-client del servei públic pot
esdevenir coproductor a través de la seva participació.
Alhora, l’atenció ciutadana es configura com un àmbit clau en
les organitzacions públiques: d’una banda, la relació que es
produeix entre l’Administració i les persones usuàries
proporciona una informació molt útil que permet conèixer, de
primera mà, l’opinió de la ciutadania en relació amb el servei
públic que prestem; d’altra banda, la impressió que el ciutadà
percep d’una organització és precisament la que troba en el
seu primer contacte amb l’organització, que sovint és amb
l’oficina d’atenció ciutadana o la persona que l’atén en un
primer nivell. I precisament aquest primer nivell d’atenció, a
través de les consultes, les queixes i els suggeriments, permet
identificar els punts febles de l’organització i proporciona així
una oportunitat de millora.
La Jornada pretén mostrar com es pot dur a terme una gestió
de qualitat en l’Administració pública a través de l’atenció
ciutadana i com aquesta es pot implementar per diversos
canals.
La comunitat de pràctica Qualitat de l’atenció ciutadana en
l’àmbit de la justícia presentarà una experiència de gestió del
coneixement intraorganitzativa que ha de permetre introduir
millores en l’àmbit de la gestió de les consultes, les queixes i
els suggeriments dins del Departament de Justícia.
El treball de la comunitat s’ha centrat en una diagnosi i millora
d’aquest procés de gestió, i incorpora un seguit de bones
pràctiques i una proposta de codificació que ha de permetre
l’avaluació i el tractament àgil de la informació aportada per la
ciutadania.
Nota
I Jornada de Qualitat de l'Atenció Ciutadana
Lengua
Català
Publicado por
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE)
Fecha de publicación
2015-02Extensión
6 enregistraments de vídeo
Colección
Programa Compartim
Publicado en
Repositori del Departament de Justícia
Materias (CDU)
35 - Administración pública. Gobierno. Asuntos militares
65 - Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas
Materias (LEMAC)
Serveis d'atenció al client
Sector públic
Control de qualitat
Documentos relacionados
1. Gestió de les consultes, queixes i suggeriments al Departament de Justícia
2. "Xarxes socials per atendre la ciutadania". Jordi Graells Costa - presentació
3. "La resposta a la demanda de la ciutadania". Elsa Urrutia Fuentes - presentació
4. "Integració de l’atenció ciutadana a Girona. Model organitzatiu i funcional". Mercè Nadal Farreras - presentació
5. "Gestió de les consultes, queixes i suggeriments del Departament de Justícia". Iolanda M. Aguilar, Marta Castellon, Anna Cervera - presentació
Enlace al documento relacionado
Documentos para descargar
185.1Kb
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Materials audiovisuals [114]
Derechos
Reconeixement-no comercial-no obra derivada
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
Activitat de les oficines d'atenció al ciutadà de l'Administració de Justícia: 2015
Catalunya. Departament de Justícia (2016-03-16)Les oficines d'atenció al ciutadà de l'Administració de justícia a Catalunya (OAC), ubicades als edificis judicials, ofereixen un servei directe i personalitzat que facilita la relació dels ciutadans ... -
Programa marc d’ordenació de l’atenció integral de les víctimes de l’Oficina d’Atenció a la Víctima del Delicte
Catalunya. Departament de Justícia (2009-06) -
Jornada dels Equips Tècnics de Menors: Assessorament Tècnic, Mediació/Reparació i Atenció a la Víctima de Menors. L’assetjament escolar, un repte a superar per a la convivència: claus per entendre’l i eines per intervenir-hi (27 de novembre de 2015)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2015-11)L’assetjament escolar (bullying) és un fenomen que actualment preocupa pel protagonisme que ha adquirit en els darrers anys als centres escolars. Aquesta mena de maltractament entre iguals produeix ...