Programa modular en competències socials per a la resolució positiva de conflictes
Tipus de document
Document de treball
Resum
Aquesta investigació constitueix la segona part d’una recerca. En la primera part es va dissenyar i avaluar un programa de competències socials per a la resolució positiva de conflictes en joves sotmesos a una mesura judicial en medi obert. En aquesta segona investigació es recullen els resultats obtinguts de la seva avaluació i es reelabora el programa amb un format modular que contempla dues versions d’aplicació: individual i grupal.
Aquest programa consta de tres mòduls: interacció, cognitiu i afectiu i va acompanyat d’un material avaluatiu que permet valorar l’aprenentatge del/a jove; un material de suport que facilita l’aplicació del programa als tècnics i orientacions pedagògiques que afavoreixen l’èxit del programa. A més, s’ha realitzat un estudi diagnòstic per enquesta sobre les necessitats formatives dels tècnics per a l’aplicació del programa. La recerca conclou amb l’elaboració del programa modular amb un total de 35 sessions a la versió grupal i un total de 18 sessions a la versió individual, en el cas que s’apliqui el programa en la seva totalitat, responent, així a les necessitats de medi obert. Respecte a les necessitats formatives es detecta que els tècnics de medi obert dominen el contingut del programa i la conducció de grups; en canvi, creuen adequat un assessorament durant i després de la seva aplicació respecte a les activitats i dinàmiques del programa. Finalment, es realitzen una sèrie de propostes que responen a aquesta necessitat: com acompanyar als tècnics de medi obert en l’aplicació del programa.
This research is the second part of a previous investigation where we designed and evaluated a program of social skills for positive conflict resolution for juveniles serving a penal sentence in the community. This second part of the investigation shows the results of the assessment to rework the program with a modular format that includes two versions of application: individual and in group.
This program consists of three modules: interaction, cognitive and affective and it is accompanied by an evaluative material that allows evaluating the learning process of the youth; supporting material to facilitate the implementation of the program and pedagogical guidelines that favour the success of the program. In addition, we did a diagnostic study by survey on the training needs of the juvenile’s probation officers to implement the program. The research concludes with the development of a modular program with a total of 35 sessions (group version) and a total of 18 sessions in the individual version -if the application of the program is complete-. Regarding the training needs detected, juvenile’s probation officers dominate the content of the program and the conduction of groups; however, they believe appropriate a process of counselling about the activities and dynamics of the program during and after their implementation. Finally, we performed some proposals to respond to this need.
Autor/a
Col·laboradors/ores
Llengua
Català
Publicat per
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Data de publicació
2016Matèries i paraules clau
Justícia de menors -- Administració
Gestió de conflictes
343 - Dret penal. Delictes
Extensió
44 p.
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Investigacions [318]
Drets
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
Disseny i avaluació d’un programa de competències socials per a joves en la gestió positiva dels conflictes
Luna González, Esther; Blasco Romera, Cristina; Folgueiras Bertomeu, Pilar; Lozano Fernández de Pinedo, Pilar; Marín Herrando, Sara; Palou Julián, Berta; Panchón Iglesias, Carme; Sabariego Puig, Marta (2015)Aquesta investigació té com a objectiu l’elaboració i la validació d’un programa de competències socials per a la resolució positiva de conflictes dirigit a joves que estan duent a terme una mesura de ...Esta investigación tiene como objetivo la elaboración y la validación de un programa de competencias sociales para la resolución positiva de conflictos dirigido a jóvenes que están llevando a cabo una ...The aim of this research is the development and validation of a program of social skills for positive resolution of a conflict for young people who are pursuing a measure in juvenile justice. The ... -
Participació i resolució de supòsits de gestió penitenciària
Comunitat Unitats de gestió penitenciària (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2016-10)S'exemplifiquen els debats mantinguts entre els treballadors de l'àmbit de gestió penitenciària a través de la plataforma e-catalunya per resoldre casos i supòsits relacionats amb la gestió penitenciària. -
El fenomen de la victimització en menors per l’ús de dispositius tecnològics: ciberassetjament en la justícia juvenil
Mas Vallvé, Sheila; Bartrina Andrés, María José (2017)L’estudi analitza la victimització com a conseqüència de la generalització de les noves tecnologies i la seva accessibilitat. Examina també el patró d’usos problemàtics que en fa la població que atén ...