Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorCentre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.contributor.authorLuna González, Esther
dc.contributor.authorBlasco Romera, Cristina
dc.contributor.authorGiralt Vidal, Jordi
dc.contributor.authorLozano Fernández de Pinedo, Pilar
dc.contributor.authorMarín Herrando, Sara
dc.contributor.authorMonllaó Manzanares, Elena
dc.contributor.authorPanchón i Iglesias, Carme
dc.contributor.authorPérez Moreso, Maria del Mar
dc.contributor.authorPolo Carbayo, Carmen
dc.contributor.authorRosés Benlliure, Edgar
dc.contributor.authorTapias Jaén, Miquel Àngel
dc.date.accessioned2023-03-27T12:35:41Z
dc.date.available2023-03-27T12:35:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14226/292
dc.description.abstractAquesta investigació constitueix la segona part d’una recerca. En la primera part es va dissenyar i avaluar un programa de competències socials per a la resolució positiva de conflictes en joves sotmesos a una mesura judicial en medi obert. En aquesta segona investigació es recullen els resultats obtinguts de la seva avaluació i es reelabora el programa amb un format modular que contempla dues versions d’aplicació: individual i grupal. Aquest programa consta de tres mòduls: interacció, cognitiu i afectiu i va acompanyat d’un material avaluatiu que permet valorar l’aprenentatge del/a jove; un material de suport que facilita l’aplicació del programa als tècnics i orientacions pedagògiques que afavoreixen l’èxit del programa. A més, s’ha realitzat un estudi diagnòstic per enquesta sobre les necessitats formatives dels tècnics per a l’aplicació del programa. La recerca conclou amb l’elaboració del programa modular amb un total de 35 sessions a la versió grupal i un total de 18 sessions a la versió individual, en el cas que s’apliqui el programa en la seva totalitat, responent, així a les necessitats de medi obert. Respecte a les necessitats formatives es detecta que els tècnics de medi obert dominen el contingut del programa i la conducció de grups; en canvi, creuen adequat un assessorament durant i després de la seva aplicació respecte a les activitats i dinàmiques del programa. Finalment, es realitzen una sèrie de propostes que responen a aquesta necessitat: com acompanyar als tècnics de medi obert en l’aplicació del programa.
dc.description.abstractThis research is the second part of a previous investigation where we designed and evaluated a program of social skills for positive conflict resolution for juveniles serving a penal sentence in the community. This second part of the investigation shows the results of the assessment to rework the program with a modular format that includes two versions of application: individual and in group. This program consists of three modules: interaction, cognitive and affective and it is accompanied by an evaluative material that allows evaluating the learning process of the youth; supporting material to facilitate the implementation of the program and pedagogical guidelines that favour the success of the program. In addition, we did a diagnostic study by survey on the training needs of the juvenile’s probation officers to implement the program. The research concludes with the development of a modular program with a total of 35 sessions (group version) and a total of 18 sessions in the individual version -if the application of the program is complete-. Regarding the training needs detected, juvenile’s probation officers dominate the content of the program and the conduction of groups; however, they believe appropriate a process of counselling about the activities and dynamics of the program during and after their implementation. Finally, we performed some proposals to respond to this need.
dc.format44 p.
dc.languagecat
dc.publisherCentre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subjectJustícia de menors -- Administració
dc.subjectGestió de conflictes
dc.subject343 - Dret penal. Delictes
dc.titlePrograma modular en competències socials per a la resolució positiva de conflictes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaper


Fitxers en aquest element

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element