Mostra el registre parcial de l'element
Programa modular en competències socials per a la resolució positiva de conflictes
dc.contributor | Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) | |
dc.contributor.author | Luna González, Esther | |
dc.contributor.author | Blasco Romera, Cristina | |
dc.contributor.author | Giralt Vidal, Jordi | |
dc.contributor.author | Lozano Fernández de Pinedo, Pilar | |
dc.contributor.author | Marín Herrando, Sara | |
dc.contributor.author | Monllaó Manzanares, Elena | |
dc.contributor.author | Panchón i Iglesias, Carme | |
dc.contributor.author | Pérez Moreso, Maria del Mar | |
dc.contributor.author | Polo Carbayo, Carmen | |
dc.contributor.author | Rosés Benlliure, Edgar | |
dc.contributor.author | Tapias Jaén, Miquel Àngel | |
dc.date.accessioned | 2023-03-27T12:35:41Z | |
dc.date.available | 2023-03-27T12:35:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14226/292 | |
dc.description.abstract | Aquesta investigació constitueix la segona part d’una recerca. En la primera part es va dissenyar i avaluar un programa de competències socials per a la resolució positiva de conflictes en joves sotmesos a una mesura judicial en medi obert. En aquesta segona investigació es recullen els resultats obtinguts de la seva avaluació i es reelabora el programa amb un format modular que contempla dues versions d’aplicació: individual i grupal. Aquest programa consta de tres mòduls: interacció, cognitiu i afectiu i va acompanyat d’un material avaluatiu que permet valorar l’aprenentatge del/a jove; un material de suport que facilita l’aplicació del programa als tècnics i orientacions pedagògiques que afavoreixen l’èxit del programa. A més, s’ha realitzat un estudi diagnòstic per enquesta sobre les necessitats formatives dels tècnics per a l’aplicació del programa. La recerca conclou amb l’elaboració del programa modular amb un total de 35 sessions a la versió grupal i un total de 18 sessions a la versió individual, en el cas que s’apliqui el programa en la seva totalitat, responent, així a les necessitats de medi obert. Respecte a les necessitats formatives es detecta que els tècnics de medi obert dominen el contingut del programa i la conducció de grups; en canvi, creuen adequat un assessorament durant i després de la seva aplicació respecte a les activitats i dinàmiques del programa. Finalment, es realitzen una sèrie de propostes que responen a aquesta necessitat: com acompanyar als tècnics de medi obert en l’aplicació del programa. | |
dc.description.abstract | This research is the second part of a previous investigation where we designed and evaluated a program of social skills for positive conflict resolution for juveniles serving a penal sentence in the community. This second part of the investigation shows the results of the assessment to rework the program with a modular format that includes two versions of application: individual and in group. This program consists of three modules: interaction, cognitive and affective and it is accompanied by an evaluative material that allows evaluating the learning process of the youth; supporting material to facilitate the implementation of the program and pedagogical guidelines that favour the success of the program. In addition, we did a diagnostic study by survey on the training needs of the juvenile’s probation officers to implement the program. The research concludes with the development of a modular program with a total of 35 sessions (group version) and a total of 18 sessions in the individual version -if the application of the program is complete-. Regarding the training needs detected, juvenile’s probation officers dominate the content of the program and the conduction of groups; however, they believe appropriate a process of counselling about the activities and dynamics of the program during and after their implementation. Finally, we performed some proposals to respond to this need. | |
dc.format | 44 p. | |
dc.language | cat | |
dc.publisher | Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | |
dc.subject | Justícia de menors -- Administració | |
dc.subject | Gestió de conflictes | |
dc.subject | 343 - Dret penal. Delictes | |
dc.title | Programa modular en competències socials per a la resolució positiva de conflictes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/workingPaper |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Investigacions [318]