Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorCapdevila Capdevila, Manel
dc.contributorCentre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
dc.contributor.authorCapdevila Capdevila, Manel
dc.contributor.authorFramis Ferrer, Berta
dc.contributor.authorSoler Iglesias, Carles
dc.contributor.authorAndrés Pueyo, Antonio
dc.contributor.authorRuiz Sarrión, Laura
dc.contributor.authorArrufat Pijuan, Aroa
dc.contributor.authorDíez Lerma, Ruth
dc.contributor.authorRibas Plano, Paula
dc.contributor.authorBlanch Serentill, Marta
dc.date.accessioned2023-05-24T11:30:40Z
dc.date.available2023-05-24T11:30:40Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCapdevila Capdevila, M.; Blanch Serentill, M.; Andrés Pueyo, A.; Framis Ferrer, B.; Soler Iglesias, C; Ruiz Sarrión, L; Arrufat Pijuan, A; Díez Lerma, R; Ribas Plano, P (2023). Taxa de reincidència penitenciària 2020.ca
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14226/634
dc.description.abstractAquesta és la cinquena edició de la sèrie d’investigacions sobre la taxa de reincidència penitenciària d’adults que va començar a Catalunya amb l’estudi de les persones que van ser excarcerades l’any 1987 i se’ls va fer seguiment fins l’any 1991. Han passat 32 anys entre aquell primer estudi i aquest darrer. Ara s’ha seguit a les persones excarcerades l’any 2015 fins el 31 de desembre de 2019, amb un període màxim de 5 anys i mínim de 4. S’ha optat per tancar l’estudi abans de l’inici del confinament per la pandèmia del COVID19 (març de 2020) seguint les recomanacions internacionals que demanen separar dels estudis seriats l’efecte que hagi pogut tenir aquest fenomen. Aquesta cinquena sèrie presenta algunes novetats, molt rellevants, respecte les anteriors: 1)S’ha aconseguit obtenir per primer cop en tota la història de les sèries la taxa de reincidència judicial, 2)S’ha fet un estudi exhaustiu de la gestió del risc feta a partir de les avaluacions de l’eina RisCanvi, 3)S’han analitzat les persones que han estat expulsades del territori nacional espanyol, 4)S’ha estudiat també específicament la població a qui se li va suspendre l’execució de la pena, 5)S’han analitzat els multireincidents i 6) S’ha encarregat un estudi específic de caire jurídic per saber perquè no s’actua de forma més decidida per aturar aquest darrer grup de multireincidents. Es publica com estudi específic i s’annexa a aquest informe amb el títol “Jurisprudència en l’aplicació de l’article 235.1.7 del Codi penal i l’aplicació de penes de presó com a pena substitutòria de la multa impagada” realitzat per Núria Torres i Àfrica Cruz, professores de Dret Penal de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Es pot consultar també com document independent penjat al web del CEJFE. Saber quina és la taxa de reincidència penitenciària ens ajuda a orientar les polítiques i també on posar el focus d’intervenció per optimitzar els resultats, però en cap cas seria encertat fer-ne una interpretació directa de causalitat de la política penitenciària catalana. A més, la taxa de reincidència és una taxa d’avaluació lenta: analitza el que es feia cinc o més anys enrere per saber quin ha estat l’impacte en termes de desistiment delictiu en els cinc anys posteriors a la sortida. En les propostes finals el lector trobarà alguns suggeriments que, si s’assumeixen, poden millorar aquestes debilitats.ca
dc.description.abstractThis is the fifth edition of the research series on the adult prison recidivism rate that began in Catalonia with the study of people who were released from prison in 1987 and were followed up until year 1991. 32 years have passed between that first study and this last one. The people released from prison in 2015 have now been followed until December 31, 2019, with a maximum period of 5 years and a minimum of 4. It has been chosen to close the study before the beginning of the confinement for the COVID19 pandemic (March 2020) following the international recommendations that call for separating from serial studies the effect that this phenomenon may have had. This fifth series presents some novelties, very relevant, with respect to the previous ones: 1) For the first time in the history of the series, the judicial recidivism rate has been obtained, 2) An exhaustive study has been made of the management of risk based on the evaluations of the RisCanvi tool, 3) The people who have been expelled from the Spanish national territory have been analyzed, 4) The population whose execution has been suspended has also been specifically studied the penalty, 5) Multi-recidivists have been analyzed and 6) A specific legal study has been commissioned to find out why more decisive action is not being taken to stop this last group of multi-recidivists. It is published as a specific study and is attached to this report with the title "Jurisprudence in the application of article 235.1.7 of the Penal Code and the application of prison terms as a substitute penalty for the unpaid fine" carried out by Núria Torres and África Cruz, professors of Criminal Law at the Rovira i Virgili University of Tarragona. It can also be consulted as an independent document uploaded to the CEJFE website. Knowing what the prison recidivism rate is helps us guide policies and also where to put the focus of intervention to optimize results, but in no case would it be correct to make a direct interpretation of the causality of Catalan prison policy. In addition, the recidivism rate is a slow assessment rate: it analyzes what was done five or more years ago to find out what the impact has been in terms of criminal desistance in the five years following departure. In the final proposals, the reader will find some suggestions that, if adopted, can improve these weaknesses.an
dc.format.extentp.346ca
dc.language.isoengca
dc.language.isospaca
dc.language.isocatca
dc.publisherÀrea d’Investigació i Formació en Execució Penal (CEJFE)ca
dc.relation.ispartofRepositori de justícia de la Generalitat de Catalunyaca
dc.relation.ispartofseriesInvestigacions sobre la taxa de reincidència penitenciària;5
dc.rightsAquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 No adaptada de Creative Commons el text complet de la qual es troba disponible a https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca Així doncs, es permet la reproducció, la distribució i la comunicació pública del material, sempre que se citi l’autoria del material i el Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Departament de Justícia) i no se’n faci un ús comercial ni es transformi per generar obra derivada.ca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleTaxa de reincidència penitenciària 2020ca
dc.title.alternativeTasa de reincidencia penitenciaria 2020ca
dc.typeDocument de treballca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.embargo.termscapca
dc.subject.udc343ca
dcterms.subjectReincidènciaca
dcterms.subjectGestió del risc
dcterms.subjectDesistiment
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 No adaptada de Creative 
Commons el text complet de la qual es troba disponible a 
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Així doncs, es permet la reproducció, la distribució i la comunicació 
pública del material, sempre que se citi l’autoria del material i el 
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Departament de 
Justícia) i no se’n faci un ús comercial ni es transformi per generar 
obra derivada.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/