La informació: com trametre-la als diferents destinataris
Tipus de document
Document de treball
Resum
L’any 2012, els membres de la comunitat de pràctica Assessorament tècnic de menors vam iniciar un projecte de treball dintre del programa Compartim, que es va plantejar amb una durada de dos anys, amb l’objectiu d’introduir canvis per millorar l’atenció a les persones i la qualitat del nostre treball d’assessorament a les instàncies judicials pel que fa a l’obtenció i al tractament més adequat de la informació.
L’any passat vam revisar les actuacions que es duen a terme des del moment en què es rep la demanda per part de la Fiscalia de Menors fins a la fase en què s’estableix la coordinació amb altres serveis abans de la redacció de l'informe, i vam proposar millores basades en uns principis generals que van ser explicitats àmpliament. Aquests principis han de poder sustentar la nostra pràctica en l'atenció a les persones, amb el convenciment que ajuden a incorporar actituds professionals que potencien i milloren l’atenció i el bon tracte deguts. També es van proposar diferents idees per millorar la pràctica, que implicaven facilitar informació amb un suport gràfic.
Totes aquestes reflexions van quedar recollides en el document Principis orientadors en l’atenció a les persones des d’assessorament tècnic de menors, en el qual s’esmentava que quedava per revisar la intervenció dels tècnics en les compareixences i audiències judicials i tot allò relacionat amb el tractament de la informació, des de la perspectiva de l’adequació als principis generals, així com materialitzar les propostes que implicaven un suport gràfic.
Així doncs, el document que presentem és el resultat del debat que els membres d’aquesta comunitat de pràctiques hem realitzat aquest any al voltant d’aquests temes, i serà complementat amb les aportacions i idees que sorgeixin de la Jornada de Gestió del Coneixement del dia 25 d’octubre de 2013. Posteriorment s’integrarà el resultat d’aquest any amb el de l’any 2012, a fi de disposar d’un sol document que reculli totes les reflexions i suggeriments que la comunitat ha elaborat per millorar el tracte a les persones que atenem durant tot el procés que depèn del nostre servei.
Col·laboradors/ores
Llengua
Català
Publicat per
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)
Data de publicació
2013-10Matèries i paraules clau
Treball social amb els infants -- Catalunya
Comunicació
34 - Dret
Extensió
22 p.
Documents per descarregar
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Publicacions [95]
Drets
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Ítems relacionats
Mostrant ítems relacionats per Títol i Matèria.
-
La protecció dels infants i els adolescents en els mitjans de comunicació: el menor d’edat com a espectador i com a protagonista
Gete-Alonso Calera, Ma. del Carmen; Ysàs Solanes, Maria; Solé Resina, Judith; Nuñez Zorrilla, Ma. del Carmen; Lama Aymà, Alejandra de (Repositori del Departament de Justícia, 2005)El present treball d’investigació es divideix en dos parts. La primera part està dedicada al menor d’edat com a protagonista dels mitjans de comunicació. El menor haurà de consentir els contractes sobre ...La primera parte del trabajo, que está dedicada al menor de edad como protagonista de los medios de comunicación, estudia la forma en que el menor puede ejercer sus derechos de la personalidad en este ... -
Impacte de les tecnologies de la informació i la comunicació en l’Administració de justícia: modernització i eficiència
Delgado García, Ana María; Oliver Cuello, Rafael (Repositori del Departament de Justícia, 2005)L’Administració de Justícia, com servei públic que ha de donar als ciutadans una eficaç resolució dels conflictes, ha de comptar per al correcte compliment de la seva funció institucional, amb una sèrie ...Las Tecnologías de la Información y la Comunicación constituyen instrumentos para garantizar una justicia rápida, de calidad y eficaz, con una informaicón y servicios integrados y que posibilite, además, ...Information and communication technologies are instruments for ensuring swift, quality and efficient justice, incorporating information and services; a justice that likewise enables citizens and legal ... -
V Jornada d’Assessorament Tècnic de Menors. Adolescents: informació i comunicació (14 de novembre de 2014)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2014-11)La jornada de bones pràctiques de la comunitat de pràctica (CoP) d’assessorament tècnic de menors (ATM) és un espai per compartir els coneixements generats durant l’any pel col·lectiu d’assessors ...