La informació: com trametre-la als diferents destinataris
Tipo de documento
Documento de trabajo
Resumen
L’any 2012, els membres de la comunitat de pràctica Assessorament tècnic de menors vam iniciar un projecte de treball dintre del programa Compartim, que es va plantejar amb una durada de dos anys, amb l’objectiu d’introduir canvis per millorar l’atenció a les persones i la qualitat del nostre treball d’assessorament a les instàncies judicials pel que fa a l’obtenció i al tractament més adequat de la informació.
L’any passat vam revisar les actuacions que es duen a terme des del moment en què es rep la demanda per part de la Fiscalia de Menors fins a la fase en què s’estableix la coordinació amb altres serveis abans de la redacció de l'informe, i vam proposar millores basades en uns principis generals que van ser explicitats àmpliament. Aquests principis han de poder sustentar la nostra pràctica en l'atenció a les persones, amb el convenciment que ajuden a incorporar actituds professionals que potencien i milloren l’atenció i el bon tracte deguts. També es van proposar diferents idees per millorar la pràctica, que implicaven facilitar informació amb un suport gràfic.
Totes aquestes reflexions van quedar recollides en el document Principis orientadors en l’atenció a les persones des d’assessorament tècnic de menors, en el qual s’esmentava que quedava per revisar la intervenció dels tècnics en les compareixences i audiències judicials i tot allò relacionat amb el tractament de la informació, des de la perspectiva de l’adequació als principis generals, així com materialitzar les propostes que implicaven un suport gràfic.
Així doncs, el document que presentem és el resultat del debat que els membres d’aquesta comunitat de pràctiques hem realitzat aquest any al voltant d’aquests temes, i serà complementat amb les aportacions i idees que sorgeixin de la Jornada de Gestió del Coneixement del dia 25 d’octubre de 2013. Posteriorment s’integrarà el resultat d’aquest any amb el de l’any 2012, a fi de disposar d’un sol document que reculli totes les reflexions i suggeriments que la comunitat ha elaborat per millorar el tracte a les persones que atenem durant tot el procés que depèn del nostre servei.
Lengua
Catalán
Publicado por
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEFJE)
Fecha de publicación
2013-10Extensión
22 p.
Publicado en
Repositori del Departament de Justícia
Materias (LEMAC)
Documentos para descargar
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Publicacions [95]
Derechos
Reconeixement-no comercial-no obra derivada
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título y Materia.
-
V Jornada d’Assessorament Tècnic de Menors. Adolescents: informació i comunicació (14 de novembre de 2014)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2014-11)La jornada de bones pràctiques de la comunitat de pràctica (CoP) d’assessorament tècnic de menors (ATM) és un espai per compartir els coneixements generats durant l’any pel col·lectiu d’assessors ... -
VII Jornada de Mediació Penal Juvenil. Reflexions sobre la pràctica professional en mediació penal juvenil (25 d'octubre de 2013)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2013-10)La jornada de bones pràctiques de la comunitat de pràctica (CoP) d’assessorament tècnic de menors és un espai per compartir els coneixements generats durant l’any pel col·lectiu d’assessors de Justícia ... -
VIII Jornada d’Assessorament Tècnic de Menors. Noves tecnologies, velles problemàtiques (3 de novembre de 2017)
Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya) (Repositori del Departament de Justícia, 2017-11)